Recension

Det finns hur många så kallade "romantik-spel" som helst.
Jag har provat några av dem och tänkte idag recensera det som finns i versionerna "Ett hjärta fyllt med erotik" och "Ett hjärta fyllt med romantik". Det är det sistnämnda som blivit provat.

Instruktioner
Innan man börjar spela får man en lite anvisning om vad man ska göra. Inte för att den är speciellt nödvändig men för den som ändå inte förstår spelet är det nog bra.
Spelet går alltså ut på att man ska dra en lapp och göra det som står på den. Är man två turas man om att göra det så klart.

Uförande
Då börjar en alltså att dra en lapp. Göra det som står och sen är det nästa persons tur. Det är skoj till en början men efter 10 minuter av att ha dragit lapp efter lapp blir man uttråkad. Speciellt i den versionen jag spelade. Uppmaningarna var ofta lika och det handlade mycket om att antingen berätta något för partnern eller ta av denna ett klädesplagg.
Ytterliggare ett problem moment är att detta spelet helst ska spelas när man har bostaden för sig själva. Det är lite uppmaningar om att hämta grejer eller att starta musik etc. Vilket jag (och min partner) upplevde som små jobbigt när bostaden var full med folk.

Sammanfattning
Ett helt okej spel. Fanns en viss underhållningsgrad i det men man blir snabbt uttråkad. Personligen så tror jag att versionen med erotik är roligare än romantik. Dock inget jag riktigt kan uttala mig om eftersom jag inte provat båda.
Men jag uppmanar nog inte er att lägga pengarna på det, så roligt är det inte.



// Den kvinnliga parten


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0